Biljarten

Op de dag zelf moest ik om een zaaltje
gaan vragen ... de kamer was te klein.
Er waren meer dan twintig mensen op
af gekomen. Mijn praatje ging volkomen
de mist in maar niemand scheen dat op
te merken. Er ontstond een levendige
discussie. Op het laatst had ik zelfs
een paar ideeën hoe het verder moest.
Gelukkig was ik zo slim geweest om de
vergadering 's avonds te plannen.
Trouwens Aline was er niet bij. Best
een aantal leuke vrouwen hoor, maar
toch minder. De kantinebar sloot om
elf uur. Ongeveer de helft van de groep
ging nog wat mee drinken in een café.
Jules en Laurent, die tot mijn verrassing
ook op de bijeenkomst waren, stelden voor
om naar Le Lion d'Or te gaan, het café
waar zij meestal biljartten. En daar
kwamen ze met iets waar ze tijdens de
vergadering in het geheel geen gewag
van hadden gemaakt: werkplaatsen, dat
is eigenlijk toch ook heel kleinschalig.
Recycling van door de consumptiemaatschappij
overbodig geworden spullen. Een werkplaats
annex tweedehands winkeltje zou bovendien
veel makkelijker te financieren zijn dan
een boerderijtje. Alleen een lapje grond al ...