Croque-monsieur

Kom je voor een bepaalde cursus? Nee ...
misschien ... Ik vroeg of die per kwartaal
of zo begonnen, of dat je ook ondertussen
kon gaan meedoen. Ik zou het niet weten ...
dat zal van de cursusleider afhangen, zei
de barman. Hij zette de lokale radio wat
harder om het gebonk uit de belendende
ruimte wat te overstemmen. Is hiernaast
ook een cursus? wilde ik weten. Timmeren,
fietsherstellen ... hij keek een keer op het
rooster ... tuinieren ... en vrij tafeltennis.
In één ruimte?, vroeg ik me af. Hij deed
een deur open en liet me naar binnen kijken.
Ja ... maar de tuiniers gaan zo natuurlijk naar
buiten. Hij wees naar een miniem binnenplaatsje
en loodste me weer naar de bar. Ik wilde nog
een pastis... en heb je ook wat te eten? Een
croque-monsieur... dan maar? stelde hij voor.