Guy de Maupassant

Nou nee, ik zat eerder aan Spaans te denken,
flapte ik er uit (er zaten een paar leuke
vrouwen bij). Of misschien zou ik zelf een
cursus willen geven. Wat voor een? ... vroeg
Laurent. Shit, waarom had ik dat nou gezegd?
Snel iets bedacht ... misschien iets in de muziek ...
Ik probeerde al een jaar wat saxofoon te spelen.
Volgens Jules moest ik dan bij Aline zijn. Zij
gaat over het aanbod aan cursussen. Die vrouw
met dat gebeeldhouwde hoofd ... bij de tuiniers
daar ... dat is Aline. Hé Aline, kom eens hier ...
Guy hier ... vernoemd naar Maupassant ...
Maar ze kwam niet. Aan de ene kant jammer,
want ze mocht er werkelijk wezen, anderzijds
gaf me dat meer tijd om eens over dat
muziekplan na te denken. Natuurlijk bleef
ik nog een tijd hangen. Dit leek me geen
onverdienstelijk begin.


Guy de Maupassant